ETABS 2013 منتشر گردید
خریداران محترم محصولات گروه نرم افزاری سازه
با توجه به این که اخیراً شرکت CSI نرم افزار ETABS 2013 را منتشر ساخته است و کاربران و خریداران نرم افزار سازه90 مایلند با توانائی های این نرم افزار و تفاوت های آن با نرم افزار سازه90 در قسمت دیتایلینگ آشنا شوند به استحضار می رساند بررسی های اولیه روی نرم افزار ETABS 2013 نشان می دهد این نرم افزار دیتایل سازه های بتن آرمه به سبک متداول درپروژه های اجرائی را تهیه نمی کند. خروجی این نرم افزار جداولی است که اطلاعات مربوط به طراحی را دسته بندی می نماید تا برای ترسیم جزئیات دراختیار نقشه کش ها قرار گیرند
این که چرا این نرم افزار به این ترتیب طراحی شده ریشه در فرهنگ کار سازه در آمریکا دارد. در آمریکا و کانادا مهندسین ساختمان دیتایل های اجرائی را تهیه نمی کنند. آنها اطلاعات را به پیمانکاران اجرائی منتقل می نمایند و این پیمانکاران اجرائی هستند که براساس استانداردهای کارگاهی دیتایل ها را تهیه می نمایند. این روند در ایران و اکثر کشورها استفاده نمی شود.
علاوه بر این نرم افزار سازه90 توانائی های متعدد دیگری دارد که آن را کاملا متمایز نموده است. کنترل ضوابط شکل پذیری، کنترل ضوابط مهار، وصله و خم، جداول تیرچه و بلوک، ترسیم پله ها، ترسیم تک تک تیرها، ستونها و دیوارهای برشی با فرمت های متفاوت، جزئیات تیرها در نقاطی که اختلاف ارتفاع دارند، خوانا بودن نقشه ها توسط اکیپ های اجرائی ایرانی، هماهنگی با آیین نامه های ایران و به زودی ابزار فونداسیون پیشرفته و توانائی های متعدد دیگری که از حوصله این خبرخارج است.
علاوه بر همه این ها پشتیبانی دائمی نرم افزار توسط گروه نرم افزاری سازه و توسعه های آتی آن بر اساس نیاز کاربران ایرانی از دیگر وجوه شاخص این نرم افزار است.
چنانچه نرم افزار ETABS2013 به صورت تجاری در اختیار کاربران قرارگرفت، گروه نرم افزاری سازه اطلاعات دقیقتری در اختیار کاربران و خریداران محترم قرار خواهد داد اما در مجموع و با توجه به شواهد موجود منتظر وقوع معجزه از طرف این نرم افزار نباشید.

با عرض احترام
بخش تولید و توسعه - گروه نرم افزاری سازه
مبدع اتوماسیون در نقشه کشی و ترسیم جزئیات در سازه های بتن آرمه